Member details

STOPKANKERNU!

STOPKANKERNU!
STOPKANKERNU! (230390)
Join

Sort by: -Old first- | New first

3 Apr, 02:16
Ff excuses voor de bovenstaande verkorting van baarmoederhalskanker, maar t is nog al een woord...

Er is de laatste dagen nogal wat over te doen in t nieuws en in de kamer, de injectie die alle 12 jarige meisjes evt zouden moeten gaan krijgen. In de opstartperiode zouden meisjes tussen de 13 en 16 die ook krijgen. Ik weet niet zo goed wat er van moet denken. Tuurlijk is het goed dat er een preventief medicijn is ontwikkeld en dat dat in ons inentingssysteem (zou worden) opgenomen, maar die leeftijdsgrens vind ik een beetje vreemd.
Ik heb als 25 jarige in mijn leven alleen nog maar veilige seks gehad. Dwz met comdoom en de personen waarmee ik het onveilig heb gedaan, hebben eerst (op mijn verzoek) een soa test gedaan (ik ook hoor).
Nu weet ik heel goed dat niet alle vrouwen (en meisjes) zo zijn, maar ik zou ook wel zo'n inenting willen, als het zover is. En dan zou ik 125 euro moeten betalen? Nu staat er natuurlijk geen prijs op een kankervrij leven, maar toch, ik ben ook maar student...
Goed dat is mijn mening.

Wat vinden jullie ervan?
3 Apr, 08:35
Ik vind et wel goed,
maar vind 125 euro wel veel hoor..
Maar snap wel dat dat niet goedkoop gemaakt kan worden.
3 Apr, 10:29
Die injecties halen geen flikker uit, simpelweg omdat de klasssieke geneeswijze geen klote snapt van de ware oorzaak van het ontstaan van Kanker!

Dit is alleen sponsoring van de pharmaceutische industrie en obverheids instanties.

Meiden laat je niet inenten tegen een lege huls, loze belofte. Het feit over je wel / geen k***** krijgt heb je helemaal zelf in de hand

Meer lezen?
Auteur: Christiaane Beerland
Titel : De Sleutel tot zelfbevrijding
Waar? : Pagina 338 en verder
(lees ook de eerste 75 pagina's dan valt alles in zijn context!)

Auteur: Barondon Bayes
Titel : De Helende Reis

no name

Free your Mind and Heal Yourself! Je bent je eigen God en in staat tot wonderen!
(mits je maar toegang hebt tot de juiste kennis)

p.s.
Ik heb op 2e paasdag 2008 net mijn eigen moeder verloren aan kanker, heb haar gehele ziektebeeld kunnen voorspellen en weet dus precies waar ik over praat ;-)
3 Apr, 15:11
Ik weet het niet. Ik ben zelf ook naar de dokter geweest voor meer informatie over die spuit (dat was een jaar geleden). Daar hoorde ik dat de spuit weer een ander virus kon activeren! Hier schrok ik van. Ook werd me verteld dat je dan nog een half jaar veilige seks moest hebben (de 2de of 3de spuit is pas na een half jaar na de 1ste spuit).

Gwendolyn, jij zegt dat je jouw sekspartners hebt laten controleren op soa's. Maar het virus wat baarmoederhalskanker veroorzaakt heeft niks te maken met soa's. Dit is een apart virus waar jongens zich niet op kunnen laten testen (voor zover ik ben ingelicht). Dus door die spuit ben jij (net zoals ik) niet meer 100% verzekerd van het feit dat jij geen baarmoederhalskanker zult krijgen.

Groetjes Anke
3 Apr, 16:47
Ik vind wel goed, krijg zelf misschien ook.
3 Apr, 16:50
Ik heb een paar jaar geleden mee gedaan aan het onderzoek. Ik moest 3 keer een injectie en bloedprikken. Daarna moest ik een week lang mijn tempratuur bijhouden en noteren of ik klachten had. Of ik misselijk was of duizelig enz. Ook moest ik de plek in de gaten houden waar de injectie gezet was of het rood werd of opgezwollen. Het was leuk om er aan mee te doen.

Hopelijk komt er snel meer informatie over.
Ik ben er nu voor ingeend maar helemaal kankervrij is niet zeker natuurlijk.
De prik is inderdaad wel duur.
3 Apr, 18:03
Nu weet ik dus al weer meer dan toen ik t berichtje schreef, ik ben dus met recht een beetje sceptisch...(denk ik)
Het is nog net geen blijmaken met een dooie vis, zoals ik al eerder schreef is het natuurlijk goed dat er nu een preventief medicijn is, maar het heeft dus nog al wat haken en ogen. Hmmm
3 Apr, 18:07
Kan je het alleen krijgen door onveilige sex?
Dan wil ik er geeneen..
Klinkt misschien raar, maar dan vind ik het ook wel je eigen schuld dat je het dan hebt..
(áls je het alleen dor onveilige sex kunt krijgen)
3 Apr, 19:36
ik ben op 4 jan. getroffen door het nieuws dat ik baarmoederhalskanker heb. ik heb inmiddels 2 operaties achter de rug, waarvan de laatste een verwijdering van mijn baarmoeder en lymfeklieren in de buik zijn geweest. ik heb nu geen keus meer of ik een baby wil en ben 36. Ben ik voorstander van zo'n vaccinatie, ja, want dat is de enige manier (of je moet non worden) om dit tegen te gaan. vrijen met een condoom is geen bescherming tegen dit HPV (humaan papilomus virus). Er is voldoende onderzoek naar geweest en in de omringende Europeese landen worden meisjes al een tijd langer gevaccineerd vanuit het zorgpakket. ik vind het triest dat Nederland hier in achterloopt. ik ben in februari naar een bijeenkomst geweest over deze vaccinatie in het Sint Fransiscus ziekenhuis. Als ik zie hoeveel het mij lichamelijk en psychisch kost vind ik het zonder twijfel de manier om dit voor de toekomst te voorkomen. Het is geen SOA maar het is wel sexueel overdraagbaar.
6 Apr, 16:02
Hii

Als het echt werk wil ik er een ik.
Ik denk zoieso wel.
Ik ben nu 12 en je krijgt hem als je 12 bent ondertussen ben ik dan 13 kan je hem dan ook krijgen?
maar eigenlijk beslis je zelf of je het krijgt of niet er zijn heel veel boeken over. als jij positief denk en gw denk dat je gezond bent ben je ook gezond zo werkt dat bij alles niet dat je 1 keer denk ik krijg een nieuwe fiets zo werkt dat natuurlijk niet.
Maar je moet niet denken ik KRIJG het niet want dan leg je de nadruk juist op KRIJG enzo dus gw denken en GELOOFEN ik ben en blijf gezond.
XxXhet werkt echt.....
6 Apr, 16:36
Zeker als je zo jong bent meteen doen!! als je nog geen sex heb gehad dan helemaal.
ik ben nu 19 en heb de eerste twee prikken gehad, net zoals mn zusje, en ze vallen reuze mee. en dan kan je achteraf ook niet zeggen van "had ik maar.."
ik denk dat je er jezelf veel leed mee kan besparen.. de prikken wordenin je bil gezet eerst 1, de 2de 5 weken later, en de 3de 6maanden later(de laatste moet ik nog). toen de prikken waren gezet hadik op mn bil een klein beetje gevoel van n blauwe plek, maar dat is met 2/3 dagen weg..
Onze huisarts die wilde er eigenlijk eerst niet aan, en nu nog steeds niet, maar gewoon doorzetten!
hoop dat je er wat aan hebt..
groetjes Shannon
6 Apr, 19:18
ik vind het heel erg goed en mijn moeder al helemaal!! maar ik vind het wel duur.
11 Apr, 20:00
Het is wel goed en ik krijg het warschijnlijk als ik 12 ben.

Het is ook wel handig
12 Apr, 13:58
ik vind het heel goed
12 Apr, 16:55
Ff een korte uitleg. De vaccinatie is gericht tegen het humaan papilloma virus (HPV). Dit virus kent een ontiegelijke hoeveelheid varianten, waarvan sommige onschuldig zijn maar anderen (2 typen in het bijzonder) kunnen o.a. baarmoederhalskanker veroorzaken. Sterker nog; In bijna alle gevallen wordt baarmoederhalskanker veroorzaakt door HPV.

Dit doet HPV door ongecontroleerd te knoeien met het genetische materiaal van de cel, waardoor het virus mutageen is. Kanker wordt, daar is de wetenschappelijke wereld het wel over eens, veroorzaakt door genetische mutaties (die op hun beurt weer door "mutagene dingen" worden veroorzaakt).

Mensen vaccineren die al besmet zijn door het virus heeft geen zin. Daarom mikt men met name op jonge vrouwen aangezien de kans bij hun op besmetting met HPV nog redelijk laag is. Door tegen het HPV virus te vaccineren, kan baarmoederhalskanker worden voorkomen.

Goede zaak derhalve, en luister alstublieft niet naar allerlei onzinnige "alternatieve geneeswijzen" en zelfverzonnen therapietjes.

Subject Started by  Replies   Last 
Bert
0 yesterday, 22:38
@ Ibiza :groupdance:
2620 yesterday, 18:59
Dafne.....:bike:
354 yesterday, 17:43
Luc
611 yesterday, 14:19
(l) Ellen (l) Steunt Kwf en Kika
0 yesterday, 01:20
Rudie